Ploiești: Încheierea Festivalului Țintea Muzicală, la biserica „Cristos Rege”
Biserica „Cristos Rege” din Ploiești a fost din nou gazda primitoare a concertului de închidere din cadrul Festivalului Țintea Muzicală. Tema celei de-a 11-a ediții – Bucuria Simplității – s-a potrivit foarte bine cu atmosfera plină de lumină care domnește în acest lăcaș. Credincioșii și publicul i-au aplaudat îndelung marți, 9 iulie 2019, pe cei patru soliști ai concertului: mezzosoprana Antonela Bârnat, violonista Raluca Stratulat, cornistul Sorin Lupașcu și pianistul Otto Probst.
Prezentând un program ce a purtat titlul „Laudate Dominum”, în care, așadar, sacrul a stat în centrul atenției, aceștia au dat viață unor pagini de mare profunzime și frumusețe din creația lui Leopold Mozart, a lui Wolfgang Amadeus Mozart, Christoph Förster, dar și din cea a Adinei Dumitrescu, care a dedicat comunității păstorite de Părintele Iosif Imbrișcă o nouă lucrare, Laude – lucrare care în seara de 9 iulie a răsunat în primă audiție absolută.
Cum se poate exprima în cuvinte acel „împreună” în care rugăciunea, muzica și sufletul credincioșilor, al ascultătorilor, se unesc în asemenea momente ce stau sub semnul unei deosebite calități artistice, dar și al unei deschideri interioare speciale?! Ceea ce fiecare dintre noi trăiește în asemenea seri, rămâne o experiență pe care numai prezența acolo o face posibilă. Iar cei care au fost de față s-au putut bucura atât de limpezimea expresiei din lucrările clasice, cât și de intensitatea Psalmilor îmbrăcați în muzică de
compozitoarea Adina Dumitrescu.
Laudate Dominum din „Vesperae solennes” de Confessore de W. A. Mozart, ariile Beata es, Virgo Maria din „Offertorium de Beata Maria Virgine” și Regina Angelorum din „Litaniae Lauretanae Beata Maria Virgine” de Leopold Mozart, Ave Verum Corpus și Laudamus te din „Marea Misă” în do minor de Wolfgang Amadeus Mozart au încântat publicul prin claritate, atât în ceea ce privește interpretarea, cât și muzica. Momentele pur instrumentale, care au adus în atenția auditoriului cornul natural, pe lângă cel obișnuit (cornul dublu), s-au constituit ca un liant foarte potrivit între paginile vocale. În sfârșit, ca o sensibilă pată de culoare într-un program axat eminamente pe muzică din secolul al XVIII-lea, prima audiție semnată de Adina Dumitrescu a invitat publicul la introspecție, la confruntare cu propriile gânduri, cu propriile întrebări.
Dana Cristina Probst
______________
Galerie foto, aici.
Hits: 1